Dapatkan info terbaru via Facebook. Dan Jangan Lupa klik LIKE! TQ

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

Home » , , , , » (SEMBANG BOLA) MALAYSIA BELASAH FILIPINA 7 - 0

(SEMBANG BOLA) MALAYSIA BELASAH FILIPINA 7 - 0


RAHSIA mudah jana pendapatan melalui FACEBOOK dan TWITTER!!! (TANPA MODAL) ingin tahu KLIK DISINI !


(SEMBANG BOLA) MALAYSIA BELASAH FILIPINA 7 - 0 PENYERANG Sabah, Rozaimi Abd Rahman meledak empat gol ketika skuad B-22 negara mudah membelasah Filipina 7-0 pada aksi kedua Kumpulan G, Kelayakan Piala Asia B-22 2013 di Stadium Aung San, Yangon petang semalam.

Rozaimi, 20, yang hanya dimasukkan pada 10 minit terakhir ketika skuad negara tewas 2-3 kepada Korea Selatan Sabtu lalu, berjaya membalas kepercayaan diberi jurulatih, Ong Kim Swee.
"Sebelum perlawanan, jurulatih (Kim Swee) bertanyakan tahap keyakinan saya. Saya pun cakap yang saya cukup yakin dan berjanji mahu beri tiga gol. Tak sangka pula dapat empat gol.
"Tapi agak terkilan juga terpaksa dikeluarkan (minit ke-76) kerana sedikit kekejangan otot. Insya-Allah kalau diberi peluang beraksi lagi, saya akan berikan yang terbaik," kata Rozaimi ketika ditemui selepas perlawanan.

Empat gol Rozaimi itu dijaringkan pada minit ke-2, 34, 68 (penalti) dan 73, manakala tiga lagi gol disumbat Fandi Othman (32), Wan Zaharulnizam Zakaria (39) dan D Saarvindran (90).

Sementara itu, Kim Swee tidak mahu para pemainnya dibuai keyakinan kerana sasaran utama mereka tetap untuk perlu menang kesemua baki perlawanan menentang Taiwan (Khamis), Vietnam (Sabtu) dan Myanmar (3 Julai) untuk layak.

"Memang menang 7-0 satu pencapaian baik untuk meningkatkan semula keyakinan. Tapi kita kena fokus pada ketiga-tiga baki perlawanan. Walaupun Taiwan dibelasah teruk Korea Selatan, mereka berjaya tewaskan Vietnam. 
"Jadi saya bukan saja perlu merancang strategi, malah mengutamakan tahap kecergasan pemain dan memilih pemain sesuai untuk perlawanan berbeza. Sebab itulah saya turunkan Rozaimi dan beberapa pemain lain," kata Kim Swee.

Sumber : BH