Dapatkan info terbaru via Facebook. Dan Jangan Lupa klik LIKE! TQ

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

Home » Nak buat apa ngan RM500 ni...?

Nak buat apa ngan RM500 ni...?


RAHSIA mudah jana pendapatan melalui FACEBOOK dan TWITTER!!! (TANPA MODAL) ingin tahu KLIK DISINI !



Baru-baru ni kerajaan dah umum nak kasi bantuan duit raya untuk semua kakitangan kerajaan dari gred 1-54 termasuk aku lah dan juga kepada pesara-pesara kerajaan. Bagi yang menerima bantuan tu bersyukurlah walaupun hanya RM500 nilainya, namun bagi yang memerlukan amat besar ertinya. Terdengar jugak dari mulut kawan-kawan, mereka mempersoalkan kenapa duit bantuan raya tu hanya RM500 ? kenapa tak boleh kasi lebih kah? hehe kasi RM500 nak lebih pulak, kalau kasi RM 1k nak RM 1.5k biasa lah sifat manusia macam aku jugak hehe tak cukup dengan apa yang ada. 

Bagi aku tak kisah lah berapa yang aku dapat. Terima kasih kepada pemimpim-pemimpim yang memikirkan nasib rakyat. Kepada semua YB-YB jemput lah turun padang tengok-tengok keperluan masyarakat di kawasa anda cukup makan pakai ker tidak. Kepada mereka yg berada hulurkan lah bantuan kepada yang memerlukan agar Raya tahun ini dapat di nikmati bersama tak kira yang miskin ataupun kaya... Tak lama dah kita nak raya weiiiiii ekekek. Zakat fitrah dah bayar ker belum? kat area tempat tinggal aku kangar ni, nilai zakat fitrah untuk tahun ni RM6 jer, takkan tak leh nak bayar kut. Bayar lah zakat, kerana ia wajib ke atas yang berkemampuan.

Tapi aku nak tanya korang 1 jer, aku nak buat apa ngan RM500 tu...?

5 ulasan:

  1. bersyukur lah 2...sekurang2nya lepas lah jugak duit minyak balik kampung......kalau tak nak bagi kat eita je...
    hehhehehe

    BalasPadam
  2. akufobia, eita kalau nak duit raya datang lah raya kat umah aku... :) korang kan masih bujang mesti aku yang kawin ni kena kasi duit raya.. :)

    BalasPadam
  3. rm500? beli domain sendiri!! ekeke

    BalasPadam
  4. bagus jugak cadangan tu...haha :)

    BalasPadam