Dapatkan info terbaru via Facebook. Dan Jangan Lupa klik LIKE! TQ

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

Home » Padah main mercun, menyesal pun tak guna dah...

Padah main mercun, menyesal pun tak guna dah...


RAHSIA mudah jana pendapatan melalui FACEBOOK dan TWITTER!!! (TANPA MODAL) ingin tahu KLIK DISINI !

 

Bermula jer puasa, ramai dah aku tengok mak bapak yang dah belikan anak mereka bunga api dan mercun. Bergema lah sana sini dengan letupan mercun dan berkelip-kelap lah percikan bunga api. Awas sekiranya bunga api serta mercun yang anda angap biasa dan tidak boleh membahayakan anak anda jika terkena sekali pun boleh meragut nyawa anak anda sekiranya tidak di mainkan dengan betul, erti kata di salah guna.. Sebab dulu aku pun main jugak benda ni.. daripada bunga api aku leh jadikanya mercun yang boleh meletop kuat beb.. tetapi sekarang aiman dah insaf.. tu sebab aku kasi nasihat ni..

Walaupun banyak kes-kes pernyeludupan dapat di benteras oleh pihah kastam, namun masih ada segelintir penyeludup-penyeludup ni dapat melepasi pemeriksaan pihak berkuasa terbabit.

Akibat daripada keseronokkan bermain benda ni, serta tampa kawalan daripada ibu bapa kesudahan cerita, ini lah jadinya. Kepada semua ibu bapa awasi lah anak anda dan jangan sekali membeli atau membiarkan anak anda bermain berhampiran kawan2nya yang sedang bermain mercun.. Jangan biarkan anak anda yang  lahir sempurna di dunia  menderita  cacat  dik ke lalaian anda.

4 ulasan:

  1. salam..
    kpd anak2 di luar sana jgn main mercun yew..
    nanti pakcik alcatraz77 marah...
    hehe

    BalasPadam
  2. marah tu tandanya sayang... kalau jari dah putus bukan blh sambung lagi dik.... huhu..

    BalasPadam
  3. haha..
    betul3..
    garau x kan x leh kut..
    huhu

    BalasPadam