Dapatkan info terbaru via Facebook. Dan Jangan Lupa klik LIKE! TQ

Powered By Blogger Widgets and Blogger Tutorials

Home » , , , » SI TUA, GANJA DAN BOLA RAGBI

SI TUA, GANJA DAN BOLA RAGBI


RAHSIA mudah jana pendapatan melalui FACEBOOK dan TWITTER!!! (TANPA MODAL) ingin tahu KLIK DISINI !

GEORGETOWN: Cubaan seorang lelaki warga emas mengaburi pihak berkuasa dengan menyembunyikan 23 ketulan dadah jenis ganja belum diproses dan dibalut padat seperti bola ragbi terbongkar apabila diserbu polis di tepi jalan di Bukit Gedung, Bayan Baru, di sini, semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Superintendan S Batumalai berkata, serbuan jam 3.30 pagi itu dilakukan sepasukan pegawai dan anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri menemui dadah seberat 28 kilogram dianggarkan bernilai RM84,000 yang diisi dalam guni.

Menurutnya, dadah berkenaan ditemui selepas pemeriksaan terhadap suspek yang berusia 50-an dan kenderaannya jenis Proton Persona yang berhenti di tepi jalan menghala ke pusat bandar.

“Berdasarkan siasatan awal, suspek dipercayai keluar untuk menghantar bekalan ke lokasi tidak diketahui. “Bagaimanapun, suspek tidak bernasib baik apabila polis menemuinya dalam keadaan mencurigakan di tepi jalan sebelum melakukan pemeriksaan.

“Dadah yang ditemui dipercayai disembunyikan dalam guni besar di belakang but kereta,” katanya.

Difahamkan, ketulan ganja itu dibungkus rapi menggunakan beg plastik sebelum diikat ketat menggunakan pita pelekat sebelum dibalut pula dengan plastik lain seperti bola ragbi dengan setiap ketulan dadah dianggarkan seberat antara satu hingga dua kilogram.

Katanya, suspek juga didapati mempunyai dua rekod jenayah lampau berkaitan kes dadah pada 2009 dan 2010.

Menurut Batumalai, lelaki berkenaan juga pernah dikenakan tindakan kerana kesalahan lampau tetapi masih tidak serik.

Katanya, pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut bagi mengenal pasti bekalan dadah diperoleh sama ada dibawa masuk dari negara jiran atau menerusi sindiket lain.

“Kami masih siasat untuk mengenal pasti sama ada dadah berkenaan untuk pasaran di Pulau Pinang atau sebaliknya.

“Suspek kini ditahan reman hingga 9 Oktober bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 39B, Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman gantung sampai mati mandatori,” katanya ketika ditemui, semalam.